Komu potrzebne są autostrady? Najważniejsze obszary inwestycji w infrastrukturę komunikacyjną według Polaków
„Nikogo nie trzeba przekonywać, że polskie drogi, sieć kolejowa, czy terminale lotnicze wciąż wymagają ogromnych nakładów inwestycyjnych. O tym jednak, które obszary infrastruktury transportowej w Polsce wymagają najpilniejszych zmian odpowiada najnowszy raport z badań PBS DGA przeprowadzony na zlecenie On Board Public Relations”.
W komentarzu do raportu na temat infrastruktury transportowej głos zabiera wiceprezes PBG S.A. Przemysław Szkudlarczyk.
- Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że Polacy są zgodni w ocenie aktualnego stanu naszej infrastruktury drogowej i kolejowej. Wszyscy zgadzają się również z tym, że w tą infrastrukturę trzeba jeszcze sporo zainwestować. Wybudowanie autostrad to jedno, ale równie ważne i potrzebne naszemu społeczeństwu są przecież drogi lokalne i drogi szybkiego ruchu. A te inwestycje są realizowane w mniejszym stopniu niż inwestycje związane z budową autostrad.
Sektor budownictwa drogowego wciąż jest perspektywiczny. W projekcie budżetu na rok 2012 planowane jest blisko 3 mld zł na budowę dróg w Polsce, a 2,1 mld zł na utrzymanie i inwestycje w infrastrukturę kolejową. Projekt zawiera listę priorytetowych zadań inwestycyjnych. Planuje się, że na koniec 2013 roku do ruchu może zostać oddanych blisko 810 km autostrad, 690 km dróg ekspresowych, także 26 obwodnic, mających w sumie około 200 kilometrów. Zaplanowano również przebudowę fragmentów dróg krajowych pod kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz poprawę stanu nawierzchni, jednakże priorytetami inwestycyjnymi do roku 2015 będzie budowa autostrad i dróg ekspresowych – komentuje Przemysław Szkudlarczyk.
- Od początku swojej działalności PBG skupiało się na realizowaniu projektów infrastrukturalnych służących społeczeństwu. Poprzez współpracę z wieloma międzynarodowymi firmami udało się nam wprowadzić na rynek polski i zastosować nowe technologie, które, jak sądzimy, podnoszą poziom jego funkcjonowania. PBG realizuje inwestycje strategiczne dla Polski, w tym również związane z budową dróg i autostrad. Przekonanie Polaków mówiące o konieczności inwestowania w infrastrukturę transportową potwierdza tylko założoną przez Grupę PBG strategię, która zakłada udział w szeroko pojętym rynku budownictwa infrastrukturalnego. Odpowiednia infrastruktura transportowa ma znaczenie dla zapewnienia wzrostu gospodarczego, a także minimalizowania dysproporcji w rozwoju pomiędzy poszczególnymi regionami kraju – dodaje Przemysław Szkudlarczyk.
Zapraszamy do lektury całego raportu.
Raport przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez PBS DGA na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski.