FB

mobile

Raporty bieżące

62/2012: Wypowiedzenie umów przez Bank

2012-06-16

Zarząd PBG S.A. w upadłości układowej informuje o otrzymaniu od Banku Polska Kasa Opieki S.A. w dniu 15 czerwca 2012 r. :

1) oświadczenia (pismo z dnia 13 czerwca 2012 r.) o wypowiedzeniu umowy nr 2010/337/DDF o udzielenie gwarancji, zawartej w dniu 6 lipca 2010 r. pomiędzy bankiem a Hydrobudowa Polska S.A. (Zleceniodawca) oraz PBG S.A. i APRIVIA S.A. (Dłużnicy solidarni).

Powyższa umowa została wypowiedziana przez bank z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia, z uwagi na zagrożenie upadłością Zleceniodawcy.

Według oświadczenia banku, po upływie okresu wypowiedzenia, liczonego od daty doręczenia oświadczenia, na podstawie umowy z dnia 6 lipca 2010 r. ustalającej linię kredytową na finansowanie realizacji kontraktu „Budowa autostrady A-4 Tarnów – Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia”, Zleceniodawca zobowiązany jest do:

      (i) spowodowania zwrotu do banku gwarancji bankowej należytego wykonania kontraktu, wystawionej na podstawie ww. umów, wraz z oświadczeniem beneficjenta o zwolnieniu banku ze wszystkich zobowiązań wynikających z opisanej gwarancji, przed upływem terminu jej ważności,

      (ii) ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia gwarancji bankowej należytego wykonania kontraktu, w postaci przeniesienia na własność banku środków pieniężnych w kwocie stanowiącej równowartość 120% kwoty ww. gwarancji, lub

      (iii) przedłożenia w banku regwarancji zabezpieczającej gwarancję bankową należytego wykonania kontraktu.

2) Wypowiedzenia Umowy nr 2008/338/DDF o udzielenie gwarancji z dnia 07 sierpnia 2008 roku, zawartej z PBG S.A., z uwagi na zagrożenie upadłością Spółki.

Bank zażądał  spowodowania zwrotu w ciągu 7 dniu od doręczenia wypowiedzenia:

      (i) Zwrotu do Banku oryginału Gwarancji Dobrego Wykonania Umowy nr DDF/1181/2008 z dnia 07 sierpnia 2008 roku;

      (ii) Ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia Gwarancji Dobrego Wykonania Umowy nr DDF/1181/2008 z dnia 07 sierpnia 2008 roku poprzez przeniesienie na własność Banku  kwoty stanowiącej równowartość 120% ww gwarancji;

      (iii) Przedłożenia w banku regwarancji zabezpieczającej ww Gwarancję Dobrego Wykonania Umowy.

3) Wezwanie do ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia gwarancji udzielonych na podstawie umowy o gwarancje bankowe i akredytywy nr ICKK/IIPO/PBG/2005 z dnia 19 kwietnia 2005 roku:

      (i) Gwarancji bankowej nr DDF/4578/2010 z dnia 24 czerwca 2010 roku;

      (ii) Gwarancji dobrego wykonania umowy nr DDF/2602/2009 z dnia 13 lipca 2009 roku

W postaci przeniesienia w ciągu 7 dni na Bank dodatkowego zabezpieczenia w kwocie stanowiącej równowartość 120% kwoty ww gwarancji.

Żądania spowodowania zwrotu zostały przez Bank zgłoszone z uwagi na zagrożenie upadłością Spółki.

 

Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o ofercie – Informacja poufna

Pliki:

Pełna wersja raportu (.pdf - 42,26 kB)

Newsletter

PBG na Facebook PBG na YouTube

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 – zwanym dalej „Rozporządzeniem”) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PBG SA z siedzibą w Wysogotowie, ul. Skórzewska 35, 62-081 Przeźmierowo.
  2. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres e-mail: polska@pbg-sa.pl /Możesz skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego Inspektora Ochrony Danych pisząc na adres e-mail: iodo@gkpbg.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu subskrypcji do newslettera na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do momentu żądania usunięcia z subskrypcji.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby upoważnione przez Administratora tj. pracownicy i współpracownicy, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki oraz dostawcy Administratora, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych na mocy i w oparciu umowy powierzenia i zgodnie z wymogami art. 28 RODO (miedzy innymi: dostawy usług IT).
  6. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia przesłanie Pani/Panu newslettera.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych.
  8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.