FB

mobile

Raporty bieżące

105/2012: Zmiany w Zarządzie Spółki

2012-10-29

Raport bieżący numer: 105/2012                                                                                            Wysogotowo, 29.10.2012r.

 

Temat: Zmiany w Zarządzie Spółki

 

Zarząd PBG S.A. w upadłości układowej informuje o następujących zmianach w składzie Zarządu PBG, które nastąpiły podczas posiedzenia Rady Nadzorczej Spółki w dniu 28 października 2012 roku:

- odwołaniu z dniem 28 października 2012 roku z zarządu spółki, ze stanowiska prezesa zarządu Pana Wiesława Mariusza Różackiego;

- powołaniu z dniem 28 października 2012 roku na stanowisko prezesa zarządu Pana Pawła Mortasa;

- powołaniu z dniem 28 października 2012 roku na stanowisko wiceprezesa zarządu Panią Kingę Banaszak-Filipiak.

 

Informacje na temat nowo powołanych członków zarządu:

 

  1. Pan Paweł Mortas:

Pan Paweł Mortas posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne, ukończył Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczny, specjalność ekonomia przemysłu i uzyskał w 1997 roku tytuł magistra. Od 2009 roku Pan Paweł Mortas uczestniczy w programie Executive MBA organizowanym przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Od 2011 roku Pan Paweł Mortas uczestniczy w programie studiów doktoranckich Executive DBA organizowanym przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Ponadto w latach 1998-1999 Pan Paweł Mortas odbył kurs rachunkowości dla kandydatów na głównych księgowych przeprowadzony przez Fundację Rozwoju Rachunkowości w Polsce. W 2007 roku Pan Paweł Mortas odbył kurs przygotowawczy do egzaminów na doradców inwestycyjnych przeprowadzony w Studium dla Doradców Inwestycyjnych i Analityków Papierów Wartościowych. Pan Paweł Mortas posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.

 

Przebieg kariery zawodowej:

  • w 1997 roku miesięczna praktyka w Bankowym Towarzystwie Ubezpieczeniowym "HEROS" SA

w Bełchatowie,

  • w latach 1997-1999 w Tongheung-ZTS Polska Sp. z o.o. w Grójcu kolejno na stanowiskach: specjalista finansowy, szef wydziału ekonomicznego,
  • w 2001 roku w Medim Sp. z o.o. w Warszawie kolejno na stanowiskach: kontroler finansowy, dyrektor ds. finansowych i organizacyjnych,
  • w latach 2003-2005 w TBS – Bemowo Sp. z o.o. w Warszawie na stanowisku wiceprezes zarządu (ds. finansowych),
  • w latach 2003-2005 w TBS – Wola Sp. z o.o. w Warszawie na stanowisku prezes zarządu,
  • w 2005 roku w TBS – Wola Sp. z o.o. w Warszawie na stanowisku likwidator,
  • w 2006 roku w TBS – Bemowo Sp. z o.o. w Warszawie na stanowisku prezes zarządu,
  • w 2007 roku w Kaskada Sp. z o.o. w Warszawie na stanowisku prezes zarządu,
  • w 2007 roku w BDM Grupa Inwestycyjna SA w Warszawie na stanowisku prezes zarządu,
  • w latach 2007-2009 w ENEA SA w Poznaniu kolejno na stanowiskach: p.o. prezesa zarządu, prezes zarządu,
  • w latach 2009-2010 w ALSTOM Sp. z o.o. w Warszawie na stanowisku doradca,
  • od 2010 roku i nadal w PBG SA (obecnie w upadłości układowej) w Wysogotowie na stanowisku dyrektor ds. organizacji sprzedaży.

 

Zasiadał w Radzie Nadzorczej spółek:

  • w latach 2006-2007 w ENEA SA w Poznaniu,
  • w latach 2007-2009 w Elektrownia „Kozienice” S.A. w Świerżu Górnym,
  • w latach 2008-2009 w CENTRALWINGS Sp. z o.o. w Warszawie.

 

Pan Paweł Mortas nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności PBG SA w upadłości układowej. Nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej bądź w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

 

  1. Pani Kinga Banaszak-Filipiak:

Pani Kinga Banaszak-Filipiak posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne, ukończyła Wyższą Szkołę Bankową w Poznaniu, Kierunek Finanse i Bankowość, Specjalizacja Finanse Międzynarodowe i uzyskała w 2003 roku tytuł magistra. Ponadto Pani Kinga Banaszak-Filipiak ukończyła studia magisterskie uzupełniające w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), Wydział Zarządzania, Kierunek Stosunki Międzynarodowe w 2003 roku. W 2006 roku Pani Kinga Banaszak-Filipiak ukończyła studia podyplomowe „Controlling” w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. W 2010 roku Pani Kinga Banaszak-Filipiak ukończyła studia menedżerskie Executive MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu realizowane we współpracy z Helsinki School of Economics (obecnie Aalto University School of Economics). Ponadto w 2011 roku Pani Kinga Banaszak-Filipiak ukończyła studia podyplomowe „Inwestycje kapitałowe” w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Pani Kinga Banaszak-Filipiak posiada uprawnienia do wykonywania czynności agenta ubezpieczeniowego (w roku 2000 otrzymała stosowne zezwolenie Państwowego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń) oraz posiada certyfikat LCCI (London Chamber of Commerce and Industry).

 

Przebieg kariery zawodowej:

  • w 1999 roku w PTE Norwich Union S.A. z siedzibą w Warszawie na stanowisku młodszy

przedstawiciel handlowy,

  • w 1999 roku w PTE Norwich Union S.A. z siedzibą w Warszawie na stanowisku przedstawiciel

handlowy,

  • w 2000 roku Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Warszawa, praktyka zawodowa w Departamencie Harmonizacji Prawa,
  • w 2004 roku w Group 4 Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Oddział w Poznaniu, na stanowisku

asystentka Dyrektora Regionu Zachodniego,

  • w latach 2004-2005 w Rybhand Trzcielińscy spółka jawna z siedzibą w Jarocinie na stanowisku

asystentka,

  • od 2005 roku do chwili obecnej w PBG SA (obecnie w upadłości układowej) z siedzibą w Wysogotowie kolejno na stanowiskach: analityk, kierownik ds. relacji inwestorskich, dyrektor ds. analiz, dyrektor ds. komunikacji z rynkiem kapitałowym, dyrektor ds. relacji inwestorskich -rzecznik prasowy.

 

W latach 2008-2012 zasiadała w Radzie Nadzorczej spółki TESGAS SA.

 

Pani Kinga Banaszak-Filipiak nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności PBG SA w upadłości układowej. Nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej bądź w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

 

Jednocześnie Zarząd Spółki informuje, że w dniu dzisiejszym, tj 29 października 2012 roku wpłynęła do Spółki rezygnacja Pana Wiesława Mariusza Różackiego ze stanowiska prezesa zarządu, która to rezygnacja jest bezskuteczna, z uwagi na podjętą przez Radę Nadzorczą Spółki w dniu wczorajszym uchwałę odwołującą z dniem 28 października 2012 roku Pana Wiesława Mariusza Różackiego ze składu zarządu.  

 

 

Podstawa prawna:

§ 5 ust. 1 pkt. 21 oraz 22 rozporządzenia z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (z późniejszymi zmianami)

 

 

Podpis osoby upoważnionej:

Magdalena Eckert

 

Pliki:

Pełna wersja raportu (.pdf - 60,50 kB)

Newsletter

PBG na Facebook PBG na YouTube

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 – zwanym dalej „Rozporządzeniem”) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PBG SA z siedzibą w Wysogotowie, ul. Skórzewska 35, 62-081 Przeźmierowo.
  2. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres e-mail: polska@pbg-sa.pl /Możesz skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego Inspektora Ochrony Danych pisząc na adres e-mail: iodo@gkpbg.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu subskrypcji do newslettera na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do momentu żądania usunięcia z subskrypcji.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby upoważnione przez Administratora tj. pracownicy i współpracownicy, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki oraz dostawcy Administratora, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych na mocy i w oparciu umowy powierzenia i zgodnie z wymogami art. 28 RODO (miedzy innymi: dostawy usług IT).
  6. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia przesłanie Pani/Panu newslettera.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych.
  8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.