FB

mobile

Informacje prasowe RI

PBG rozpoczyna reorganizację Grupy

2012-04-02

PBG rozpoczyna reorganizację grupy

 

Grupa PBG podjęła działania, których celem jest reorganizacja kluczowych obszarów działalności. Nowe rozwiązania pozwolą efektywnie realizować strategię rozwoju, której głównym celem jest koncentracja na wysokomarżowych segmentach budownictwa dla energetyki oraz gazu ziemnego, ropy naftowej i paliw. Reorganizacja ma także przynieść poprawę efektywności ekonomicznej Grupy, m.in. dzięki oszczędnościom, oraz dostosować jej strukturę korporacyjną do obecnej skali działalności oraz planów strategicznych. 

 

- PBG rozpoczyna nowy rozdział działalności w swojej ponad 20-letniej historii. Rynek, na którym działamy istotnie się zmienia i my zamierzmy się do tego dostosować, jak najefektywniej wykorzystując pojawiające się szanse. Dlatego zdecydowaliśmy się na reorganizację wewnętrzną Grupy, która pomoże nam osiągnąć zakładane cele i usprawnić działalność w kluczowych obszarach biznesu – mówi Jerzy Wiśniewski, Prezes PBG.– Jestem pewien, że zmiany nad którymi pracujemy, i które w dużej części już wdrażamy, przyniosą korzyści nie tylko spółce, ale także jej wszystkim akcjonariuszom i pracownikom.

 

Kluczowe obszary, które obejmuje reorganizacja Grupy PBG:

Strategia i zarządzanie procesami

  • Nawiązanie współpracy z firmą doradztwa strategicznego, która dokona przeglądu struktury i modelu zarządzania korporacyjnego, a następnie zaproponuje jego modyfikacje.  

Najważniejsze działania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi:

  • Prowadzony jest przegląd składów zarządów i rad nadzorczych spółek z Grupy w celu ujednolicenia standardów pod kątem rynku publicznego.
  • Nawiązano współpracę z firmą doradztwa personalnego, której zadaniem będzie przegląd kadr na kluczowych stanowiskach menedżerskich oraz systemów wynagrodzeń. Spółka przewiduje, że poszukiwanie kandydatów na wybrane stanowiska menadżerskie na poziomie Grupy PBG zostanie zlecone podmiotowi zewnętrznemu.
  • Rozpoczęto analizę możliwości wdrożenia programów motywacyjnych dla kluczowych menedżerów Grupy.

Oszczędności kosztowe

  • Przygotowane zostały programy redukcji kosztów operacyjnych w poszczególnych spółkach z Grupy PBG, które zakładają min. 10% oszczędności w stosunku do pierwotnie planowanych budżetów. Obszary objęte programem to m.in. flota samochodowa, park maszyn i urządzeń, wykorzystywane powierzchnie biurowe, możliwości outsourcingu działalności niepodstawowej. Wdrożenie programów oszczędnościowych nastąpi od kwietnia. Nawiązana została współpraca z jedną z wiodących firm w zakresie doradztwa podatkowego, której celem jest przygotowanie propozycji w zakresie optymalizacji podatkowej, w szczególności w zakresie zbywania i nabywania majątku.

Restrukturyzacja nieruchomości 

  • Przeprowadzono inwentaryzację nieruchomości do zbycia, mogących jednocześnie stanowić zabezpieczenie finansowania dłużnego. Prace dotyczące procesów sprzedaży poszczególnych aktywów są na różnym poziomie zaawansowania.

Restrukturyzacja inwestycji w podmioty zależne / stowarzyszone

  • PBG prowadzi działania mające na celu pozyskanie inwestora strategicznego, jak  i inwestorów dla poszczególnych spółek  z Grupy.

< lista informacji prasowych

Newsletter

PBG na Facebook PBG na YouTube

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 – zwanym dalej „Rozporządzeniem”) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PBG SA z siedzibą w Wysogotowie, ul. Skórzewska 35, 62-081 Przeźmierowo.
  2. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres e-mail: polska@pbg-sa.pl /Możesz skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego Inspektora Ochrony Danych pisząc na adres e-mail: iodo@gkpbg.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu subskrypcji do newslettera na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do momentu żądania usunięcia z subskrypcji.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby upoważnione przez Administratora tj. pracownicy i współpracownicy, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki oraz dostawcy Administratora, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych na mocy i w oparciu umowy powierzenia i zgodnie z wymogami art. 28 RODO (miedzy innymi: dostawy usług IT).
  6. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia przesłanie Pani/Panu newslettera.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych.
  8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.